joi, 5 februarie 2009

Aphex Twin


Richard David James, aka Aphex Twin, AFX, Blue Calx, Bradley Strider, Caustic Window, DJ Smojphace, GAK, Martin Tressider, Polygon Window, Power-Pill, Prichard D. Jams, Q-Chastic, Tahnaiya Russell, The Dice Man, Soit P.P., The Puss. Well...cred ca el are cate un nume pentru fiecare personaj pe care il inventeaza. Si fiecare personaj are stilul lui propriu de a crea muzica. Omu e un geniu nebun. Richard a inceput sa faca muzica de la 12 iar acum la 37 de ani e considerat cel mai inventiv si influent personaj din muzica electronica. Numele Aphex Twin deriva de la o firma de echipament audio(Aphex Systems Limited) iar cel de Twin l-a pus in memoria fratelui sau mort la nastera ce avea acelasi nume, Richard James.
In 1991 el a lansat termenul de Braindance pentru a-si putae cataloga muzica. Acest gen, asa cum descrie el, instiga la nevoia de a dansa si de a petrece si amesteca caracteristicile de baza a tuturor genurilor(traditional, classical, electronic music, popular, modern, industrial, ambient, hip-hop, electro, house, techno, breakbeat, hardcore, ragga, garage, drum and bass, etc.)

Avril 14th - Aphex Twin

Come To Daddy - Aphex Twin
Am pus doua melodii ca sa puteti face diferenta. DA....ambele sunt de la el.

Se pare ca omu nu se opreste doar la creat muzica. Pe langa faptul ca se ocupa de artwork-ul pentru albume el a mai facut ceva inovator. A desenat cu sunete. Si nu, nu e un nume de profil hi5 a unui emolau distrus ceea ce am zis. Chiar a facut asta. Tot ce trebuie sa faci e sa urmezi cativa pasi simpli:
1. faci rost de melodia a 2a (the long formula) de pe albumul Windowlicker .
2. Transformi melodia in format .wav
3. Instalezi programul Spectogram cu care vei vizualiza melodia
4. Dai la min5.27 si pentru 10 secunde vei vedea asta:
DEMON FACE

Dar daca tu crezi ca asta e ceea ce vroia Aphex sa vezi inseamna ca te inseli. "Demon face" se vede daca folosesti programul la scara lineara. Daca schimbi la o scala logaritmica vei obtine chiar fata lui Aphex Twin.

Genial, nu?

In legatura cu discografia...imi pare rau dar nu am reusit sa gasesc tot ceea ce a creat el, mai ales ca omu are acasa inca 100 de ore de muzica nelansata pe piata. Asa ca o sa pun doar ce a eliberat sub numele de Aphex Twin dar va promit ca in curand o sa pun si celelalte.

Aphex Twin  Select Ambient Works 85-92 
Aphex Twin - I Care Because You Do
Aphex Twin - Richard D. James Album
Aphex Twin-DrukQs(Full_Retail)2CD

Un comentariu:

  1. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor si nu numai.
    Am vizionat cu atentie blogul tau si vreau sa spun ca am fost foarte fascinat de ceea ce am gasit. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Încep sa îl citesc cu drag.
    Noi promovam la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tau ; am specificat sursa articolului si am deschis si un subiect pe baza acestuia. Daca doresti, poti sa ne recomanzi orice articol si noi îl vom promova.
    Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
    Ne-ar face placere, de asemenea, sa stim ca ai dori sa ne sustii în acest proiect de radio si sa accepti o eventuala colaborare.
    Pe Radio Whisper se difuzeaza toate genurile de muzica, exceptând manele si piesele necenzurate, avem si câteva emisiuni, stiri etc. Ne-am propus sa realizam un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de sustinerea si ajutorul tau si al celorlalti colegi bloggeri. Dorim sa cream o echipa numeroasa, de oameni cu un talent aparte si m-am gândit ca, poate, ai vrea sa ni te alaturi si sa colaboram, binenteles, pe unul dintre domeniile care îti place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile si modul de a gândi al bloggerilor si al ascultatorilor nostri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tau si sa ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un email asculta.whisper@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
    Multumesc,Cu stima Vlad!

    RăspundețiȘtergere